Onsdag 23. juni samlet sponsorer og samarbeidspartnere av Miners seg til et fysisk møte for å få noen spennende nyheter om kommende sesong og bygge nettverk – målet er å hente pokalen tilbake til Kongsberg, så det er bare å glede seg!

GODE BASKETOPPLEVELSER FRA BREDDE TIL ELITE

Kongsberg Miners er et basketlag med lokal forankring som kontinuerlig jobber for å skape gode basketopplevelser og satser på breddeidrett og inkludering så vel som eliteserien. «Vi har blitt seriemestere 3 år på rad og er bevisst på hvilke forbilder elitespillerne våre skal være, både på og utenfor banen» forteller hovedtrener Stein Erik Rotegård.

Til høsten jobber de med konseptet «Miners tar løkkene tilbake» når spillerne skal dra på tur rundt til de lokale basketbanene og spille med barna og ungdommene som er der, en lokal tour for å bygge miljø, vise gode forbilder som bryr seg og gi tilbake til samfunnet.

Sjur Berg, markedssjef i Norsk Basketballforbund (NBBF), orienterte i møtet om at basketball med en vekst på imponerende 12% i koronaåret 2020 er den lagidretten som øker mest i Norge. Markedssjefen skrøt av jobben som gjøres i Kongsberg Miners og at klubben er et flaggskip i norsk basketball.

SPILLERSTALL

Den kommende sesongen er de største konkurrentene Gimle, Bærum, Asker, Fyllingen og Føya. Stein Erik kunne fortelle at Miners også den kommende sesongen vil stille med et knallsterkt lag for å hente hjem Kongepokalen. Kongsberg Miners har blant annet allerede signert avtale med Marin Mornar, Ognjen Nisavic, Matias Save, Valen Tejada, William Lybæk og Haakon Ullrich.  Det jobbes kontinuerlig med de siste brikkene. «Vi har et lag med spillere som har hevdet seg i toppen i både europeisk og amerikansk basketliga samt gode lokale spillere så det er bare å glede seg til høsten» sier Stein Erik. Navnene vil bli annonsert fortløpende, så følg med på hjemmesiden vår, Facebook og Instagram!

MARKEDSFØRING OG SYNLIGHET FOR KLUBBEN

Kongsberg Miners har inngått avtale med Akari reklamebyrå om kommunikasjon og synlighet. Samarbeidet vil øke Miners synlighet i digitale medier, både for de foran og de bak klubben, så følg med på hjemmesiden www.kongsbergminers.no, www.facebook.com/kbgminers og https://www.instagram.com/kbgminers/ for oppdateringer fremover. Akari vil også bistå Miners i samarbeid på tvers i sponsor- og samarbeidspoolen og det vil blant annet komme ut et månedlig nyhetsbrev.

Det er også inngått en avtale med Intersport Kongsberg om salg av Miners merch og en Adidas kickback. Der får du nå kjøpt hettegenser, treningsjakke og joggebukse og mer kommer mot sesongstart, så stikk innom butikken på Stortorvet for å kjøpe sesongens nye produkter.

MINERS CORNER

Miners Corner er en pre-game sending hvor vår faste speaker Harald Quaynor tar imot gjester i en uhøytidelig prat om løst og fast rundt klubben og kamper. Første Miners Corner sending ble gjennomført 3. juni og hver måned fremover vil det komme en ny sending fra Metafor sitt studio i Bussedalen i Kongsberg. Se sendingene og bli bedre kjent med landets beste basketlag.

TV2 AVTALE

For å bli mer synlig og få en fot innenfor lineær TV har Norges Basketballforbund signert medieavtale med TV2 på en 6-års avtale (pluss opsjon på ytterligere fire år) for toppidrett og en ti-årig avtale med My Game, som med ny teknologi og fastmonterte kameraer i hallene skal dekke breddeidrett og gjøre kamper tilgjengelige for alle.

Den nye avtalen gjelder fra neste sesong, 2021/22 og Miners og NBBF kunne like stolte fortelle at åpningskampen skal foregå i livesending på hjemmebane mot Bærum i Kongsberghallen fredag 24. september. Kongsberg har tidligere blitt kåret til beste arrangør 5 år på rad og nå har vi en helt unik mulighet til å vise frem laget og byen vår.

«Vi skal vise frem en smekkfull Kongsberghall full av liv, et mangfoldig og jublende publikum og skape en elektrisk stemning som bare vi i Kongsberg kan få til!» sier Stein Erik stolt og fortsetter: «Dette er en unik mulighet for Miners sponsorer og samarbeidspartnere til å vise seg frem og dette skal vi gjøre absolutt alt det beste vi kan ut av!».

Bli med på den helelektriske stemningen i Kongsberghallen fra september 2021 i det vi starter på reisen for å hente pokalen hjem til Kongsberg, igjen! Bestill sesongkort nå, og sikre deg kortet for neste halv pris mot ordinær pris.

SPONSORTREFF – JAKTEN PÅ ARVESØLVET

I forbindelse med sesongopptrappingen og Miners Invitational 10.-12. september med forkamper og business-to-business treff, planlegger Miners et høstkickoff for sponsorer og samarbeidspartnere 11. september. Henriette Storaas-Barsnes fra event- og opplevelsesbyrået Brave presenterte «Jakten på arvesølvet», et spennende og helt nyutviklet konsept i Gruveåsen, perfekt for kollegaer som vil møtes igjen og få en lokal opplevelse utenom det vanlige.

Ta kontakt hvis du vil bli med oss å skape gode basketopplevelser