Som sponsor skal Akari ha det totale markedsansvaret for Kongsberg Miners i 2021. Reklamebyrået skal sørge for at klubben er synlig på den rette måten og i de rette kanalene.

– Det blir spennende å se resultatene av markedsføringen Akari skal hjelpe oss med fremover. Miners har en naturlig stor oppmerksomhet rundt elitelaget, men vi vil også vise oss fram som den gode breddeklubben vi er, sier trener i Kongsberg Miners, Stein Erik Rotegård.

Stein Erik Rotegård, trener for elitelaget, ser frem til å la bredden få mer synlighet og oppmerksomhet fremover.



En klubb med spisskompetanse og inspirerende engasjement

Akari har samarbeidet med Kongsberg Miners siden 2017, og daglig leder Simen Jahnsen Ljøterud kjenner derfor godt til hvordan klubben skaper resultater i kampsammenheng, og bidrar til å utvikle lokalsamfunnet i Kongsberg.


Se mer av det Akari gjør her!


– Kongsberg Miners samler og engasjerer en hel by. Hjemmekampene til Miners har blitt sett på som de beste i norsk basketball i flere år og de har klart å skape en entusiasme blant befolkningen i Kongsberg som er helt unik. Miners jobber også aktivt med breddeidretten og bidrar til å skape glede blant mange unge hvert år. Dette gjør at det er veldig spennende for oss å inngå dette sponsorsamarbeidet med dem, sier Ljøterud.

Stort nettverk av sponsorer

Simen trekker fram Kongsberg Miners som en toppklubb som er synlig og engasjerer mange i det området Akari er representert i. Dermed blir det verdifullt å samarbeide.

Kongsberg Miners er opptatt av å synliggjøre mer av det som skjer i breddeidretten i klubben, her ved en utetrening tidligere i vinter.

– En av de største fordelene med å være sponsor for Kongsberg Miners, er det brede nettverket av bedrifter i og utenfor Kongsberg som vi blir en del av. Miners har vært flinke til å arrangere sponsortreff og samlinger hvor sponsorer og samarbeidspartnere kan møtes, erfarer Akari-sjefen.


Les om U-17 gutta som styrket samholdet med utetrening!

Basketballklubben skal bli mer synlig

Avtalen med Miners går ut på at Akari har det totale markedsansvaret for klubben. Dette inkluderer rådgivning, utarbeidelse av markedsplan, markedsaktiviteter og annonsering i relevante kanaler. Akari skal også produsere grafisk materiell, utvikle webside og andre digitale flater.

– Vi kan bidra til å gi Miners de verktøyene de trenger for å bli synlige i sosiale medier og andre kanaler, noe som vil bidra til å bygge klubben videre. Det er en spennende oppgave for oss, og nyttig for Miners, sier Simen.

Thomas Hegna (t.v), Innholdsprodusent i Akari, ser frem til å samarbeide tettere med klubben.